Garantie & voorwaarden
Lees deze gerust op je gemakje door.
Lees dit goed alvorens u Klusjesman Michel inhuurt!
Als u het er niet mee eens bent;
voel u vrij verder te kijken naar een andere professional,
en/of vul gerust het contactformulier in indien u iets onredelijk acht.
Garantie
Iedereen houdt van een beetje zekerheid
Sinds 15 augustus 2022:
🛡️ Extra goed verzekerd! 🛡️
-
Constructie All Risk - Het werk
-
Constructie All Risk - Bestaand werk
-
Gehuurde en geleende objecten van derden
-
Algemene bedrijfsaansprakelijkheid
-
Werkgeversaansprakelijkheid
-
Eigendommen van klanten
-
Productaansprakelijkheid
-
Milieuaansprakelijkheid
Mijn beloftes aan u:
-
Ik zal altijd m'n best doen om alles zo veilig mogelijk uit te voeren,
ik hou dan ook niet van aanrommelen.
-
Er zijn verschillende manieren om de klus uit te voeren; ik neem indien gewenst graag de opties met u door.
-
Ik zal altijd m'n best doen om de klus op de door u gewenste manier te uitvoeren.
-
Ik zal altijd proberen aan te geven wat ik wel en niet kan.
Cursussen in 2024:
✅ Cursus "Veilig werken met Diisocyanaten" van Isopa
✅ Cursus "Materiaalverwerking" van Bostik
✅ Cursus "Cyberfit" van Holmes
(Aansluitend?: Cursus Keuren elektrische arbeidsmiddelen NEN 3140
Veilige opbouw & werken met een rolsteiger
Cursus Veilig werken in besloten ruimten
Cursus Asbestherkenning)
Cursussen in 2023:
✅ Cursus "Schuine daken" bij Mennens
Lifting Solutions Group Axel Johnson International
2022-2023 Bezig met:
✅ Cursus Algemene Bouwkunde (HBO profiel)
Cursussen in 2021:
✅ Cursus Sanitair
Cursussen in 2020:
✅ Cursus Elektrotechniek
✅ Cursus Kitten
✅ Cursus MIG/MAG lassen
Sinds 17 juli 2018:
✅ Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
Sinds 2017:
-
Exponentieel meer klussen voor derden uitvoeren.
Voetnoot: indien een van de certificeringen cruciaal is voor uw situatie;
controleer dan mijn LinkedIn voor de eventuele geldigheid van de door u vereiste certificering.
Voorwaarden
De Algemene Voorwaarden
Als u het bovenstaande document opent dan kunt u de algemene voorwaarden doornemen.
Het is belangrijk dat u weet wat uw rechten en uw plichten zijn. Soms lijkt iets heel vanzelfsprekend; bijvoorbeeld door de manier dat u dingen gewend bent in te kopen; echter is dat nergens hetzelfde, het is immers aan elk bedrijf om (uiteraard binnen de gegeven regels) om zelf een draai te geven aan de manier van het bedrijf draaien.
Indien u een boeking plaatst; gelden de algemene voorwaarden van Klusjesman Michel, onder geen beding zal hier van afgeweken worden, ook als u andere algemene voorwaarden heeft; u huurt Klusjesman Michel in met diens geldende algemene voorwaarden.
Aanvullend op de / Verduidelijking aantal punten v/d Algemene Voorwaaden
Goed om te weten.
Lees dit goed alvorens u Klusjesman Michel inhuurt - Als u het ergens niet mee eens bent; voel u vrij verder te kijken naar een andere professional en/of vul gerust het contactformulier in indien u iets onredelijk acht.
Onderzoeksplicht - Het is aan Klusjesman Michel, om zo veel mogelijk over diens diensten, kosten en voorwaarden inzichtelijk en transparant te maken, het is aan de klant; om zo veel mogelijk onderzoek te doen en vragen te stellen waar de klant deze heeft.
Bedrijven - De Algemene Voorwaarden van Klusjesman Michel zijn altijd van toepassing wanneer u, de klant, Klusjesman Michel inschakelt. Geen uitzonderingen; ook niet als Klusjesman Michel aan het werk is voor u, of het bedrijf waarvoor u werkzaam bent, aan de slag gaat, en er ergens in uw formulieren, website of dergelijke staat dat de uitvoerder; (in dit geval: 'Klusjesman Michel') voor u aan de slag gaat.
Ook dan gelden alleen de 'Algemene Voorwaarden', deze 'Aanvullende Voorwaarden', en de tarieven en al het andere dat op deze site staat; als u het daar niet mee eens bent; schakel Klusjesman Michel dan niet in.
BTW komt bovenop de genoemde tarieven; bij een offerte zit het uiteraard al bij in; maar hou er rekening mee dat diezelfde voet word gebruikt; ex.BTW.
Klusjesman Michel is niet verplicht tot het gebruiken van uw (tijds)registratie-applicatie; en de tijden die op de uiteindelijke factuur die naar u gestuurd word gelden. Ook kunnen andere vormen van registratie; foto's, stempels, handtekeningen of andere vormen nooit een reden zijn dat u, de klant, de factuur niet (op tijd) betaald.
Werk-tijden - Klusjesman Michel begint een dagreservering rond 9 uur (doorgaans tussen 08:30 en 09:30)
een boeking van een dagdeel in de middag rond 13:00 (tussen 12:00 en 14:00)
Klusjesman Michel eindigd de dag in doorgaans tussen 17:00 en 18:00.
Als de klant ná 10:00 boekt, en een reservering van een dag (8u) doet, dan komt klusjesman Michel ná 18:00 te werken, dan komt er dus een toeslag bovenop. (+€30)
Als Klusjesman Michel blijft doorwerken om de klus (verder) af te krijgen; buiten de geboekte tijden;
dan loopt de boeking om het vanaf dat moment door in een urgente klus (<1w. +45€/u) en na 18:00 werken in de avond (avond +30€/u)
Zie: "Meerwerk & Stilzwijgend verlengen"
Inklokken / Uitklokken - Klusjesman Michel rekent geen voorrijkosten; de tijd gaat simpelweg in zodra Klusjesman Michel vertrekt en/óf begint met (voorbereidende) werkzaamheden, en eindigt wanneer Klusjesman Michel Klaar is met: administratieve registratie, terug-reizen naar adres kvk-inschrijving vanaf klant, evt. uitladen evt. gereedschap onderhoud.
Over het werk praten tijdens Klusjesman Michel's pauze telt als werktijd. (Net zoals bij werken voor de baas ;) )
Administratieve & voorbereidende werkzaamheden - De tijd dat Klusjesman Michel thuis besteed aan het voorbereiden van het werk word ook als (directe) werkuren gezien.
Alleen de volgende administratieve werkzaamheden vallen onder werktijd:
- Bijhouden gedane werkzaamheden en gebruikte materialen.
- Wanneer er aan Klusjesman Michel gevraag word om contact te leggen met derden (bijv.verhuurders/VvE/e.d.),
geld dat ook als werktijd; elk contactmoment gaat met een minimumafname van een kwartier, met de evt.daarbij komende cumulatieve kosten omdat u bij. in de avond of weekend
Adviserende Gesprekken - Wanneer u een algemene vraag stelt en we kunnen het kort houden <7mins. dan is dat gratis. Als het advies, vraag&antwoord langer duurt word het afgerekend per kwartier met de evt.daarbij komende kosten omdat u bijv. in de avond of weekend om advies of dergelijke vraagt.
Het is redelijkerwijs niet aannemelijk dat u gratis uitvoerig advies of dergelijke krijgt. (Bijv. Waarbij ik u uitleg hoe u de klus zelf kunt doen en/of het een gesprek is over een lopende klus; wat ook op locatie gevoerd had kunnen worden; waar u dan ook weer een gepast uurtarief betaald.)
Wacht-tijd/Belemmeringen - De klant dient altijd aanwezig te zijn als Klusjesman Michel aanwezig is met alle middelen die de klant toegang verschaffen. Indien dat niet het geval is en: Klusjesman Michel moet wachten voor of tijdens een klus (bijv.omdat Klusjeman Michel geen toegang heeft, als de deur is dichtgevallen en Klusjesman Michel geen sleutel bij zich heeft (ook als deze indrdaad vergeten is door Klusjesman Michel), omdat de klant de sleutel kwijt heeft gemaakt, of de klant (tussendoor) niet aanwezig is);
Of Klusjesman Michel op welke mogelijke manier dan ook belemmerd word; loopt de gereserveerde tijd door, én indien er extra uren met de nodige toeslagen gerekend moeten worden dan word dat uiteraard ook gehanteerd. (bijv.: s avonds door werken en/of urgentie)
Er kunnen geen rechten verleend worden als Klusjesman Michel de klant ophoud; Klusjesman Michel zal dit doorgaans slechts doen om de urgentie te bespoedigen, ook kan het zijn dat de klant moet wachten omdat er een "Act of God" of andere onvoorzienigheid is; ook hier kunnen geen rechten aan verleend worden.
Klusjesman Michel is niet verantwoordelijk voor wanneer er iets gebeurd met een verstrekte sleutel; de klant is verantwoordelijk voor de klant z'n sleutel; ook na afgifte aan Klusjesman Michel, Klusjesman Michel moet ongehinderd zijn werk kunnen doen en hoofdzakelijk daar op kunnen focussen; het alternatief zou dan wellicht zijn dat de klant continu gereed moet staan om toegan te verschaffen aan Klusjesman Michel; dat is de klant diens keuze.
Meerwerk & Stilzwijgend verlengen - Als er meerwerk ontstaat tijdens een (offerte-)klus dan word dat met urgentie afgehandeld volgens de uurtarieven om de website. al is er meer dan 4 weken van te voren gereserveerd; is er alleen gereserveerd voor de werkzaamheden zoals afgesproken; de bijkomende werken zijn hier uiteraard niet bij inbegrepen. Onder meerwerk word verstaan: werkzaamheden die tussendoor/erbij komen omdat; de klant dat erbij wenst, en/of omdat hetgeen waarmee gewerkt moet worden is verstrekt door de klant, en/of reeds gebruikt is, en/of er reeds werkzaamheden aan verricht zijn, en/of er geen handleiding beschikbaar is, enz.
Al het ontstane meerwerk door klant gegeven advies, sturing of dergelijke komt voor de rekening van de klant. (Zoals eerder benoemd is Klusjesman Michel geen specialist; als de klant zegt dat het makkelijk kan, of makkelijker op de door de klant benoemde manier kan; is dat niet Klusjesman Michel's verantwoordelijkheid als het daardoor langer duurt. Er zijn immers meer manieren waarop iets uitgevoerd kan worden; Klusjesman Michel kan ze niet allemaal weten en is best bereid om het op uw manier te doen/proberen; de klant huurt Klusjesman Michel in; de klant heeft zeker invloed op hoe dat mag/moet gebeuren, zolang het voor Klusjesman Michel niet onveilig of dergelijke oogt.)
Boeking en Tijdsvak - Bij het boeken van een tijdsvak gaat de klant akkoord met de mogelijkheid van stilzwijgende verlenging van de geboekte tijd, mocht de klus niet binnen het tijdsvak worden afgerond.
Automatische Verlenging en Kosten - Als de klus meer tijd vereist dan oorspronkelijk geboekt, wordt het tijdsvak automatisch verlengd. De klant gaat akkoord met de extra kosten voor de verlengde tijd, welke berekend worden op basis van het vooraf afgesproken uurtarief.
Opt-out bij VerlengingIndien de klant niet wenst dat de verlenging automatisch plaatsvindt, kan de klant dit vooraf aangeven bij het boeken van het tijdsvak of via een schriftelijke kennisgeving voor de start van de klus. Bij het niet aangeven van een opt-out gaat de klant akkoord met de stilzwijgende verlenging.
"Act of God" risico Klusjesman Michel – Indien Klusjesman Michel ziek is, of uitval door omstandigheden die buiten de klus en reistijd om zijn voorgevallen; is Klusjesman Michel's probleem en lost Klusjesman Michel dit op in overleg met de klant. Er zijn geen rechten voor de klant als dit zich voordoet; behalve dat Klusjesman Michel natuurlijk zijn best doet; bij leven en welzijn.
"Act of God" risico Klant - Indien Klusjesman Michel de werkzaamheden niet kan uitvoeren door: neerslag, temperatuur of wind, omdat bijvoorbeeld de kwaliteit van de werkzaamheden, of bijvoorbeeld de veiligheid van Klusjesman Michel of derden in het geding komen; word de geboekte tijd naar de klant in rekening gebracht en word er samen gekeken naar een eventuele nieuwe/extra boeking (die cumulatief verrekend word), het het risico van de weersomstandigheden bij de klant.
File en extra reistijd door wegwerkzaamheden, of bijv. een ongeluk op de weg zijn wel voor de klant.
Hetzelfde geld voor ziekte van de klant; indien de klus niet kan uitgevoerd worden omdat de klant ziek is; zijn de kosten voor de klant. (Daar waar Klusjesman Michel zelfstandig werkt.)
Pauze-tijd - Word altijd netjes afgetrokken, maar zelden tot nooit meer dan 0,5uur per dagdeel, en 0,75 per dag.
(Tenzij Klusjesman Michel een pauze neem omdat Klusjesman Michel het door omstandigheden het nodig acht.)
Gemiddeld neemt Klusjesman Michel 0,25-0,5 pauze per dag.
Als de klant wat vaker wat koffie of thee wilt doen, en/of Klusjesman Michel aan de praat houdt, dan is dat niet gratis; Klusjesman Michel is immers op de klok bij de klant.
(Klusjesman Michel heeft wanneer alleen een bak koffie met een minuut of op, lunch in 10; korter wanneer Klusjesman Micheltijdens het werk drinkt)
- Als er over werk gepraat word tijdens de pauze; dat geld dan niet als pauze.
- Als Klusjesman Michel word opgehouden; na zijn pauze, of tijdens werk, en er gepraat word over privé-dingen door de klant; geld dat niet als pauze.
Als u het dus over privé-zaken wilt hebben tijdens de klus en/of drinkpauze, dan is dat op de klok.
Wanneer de pauze-tijd afgetrokken is; geld uiteraard nog steeds de minimale afname van de gemaakte reservering.
Materialen & gereedschap - De uurprijzen zijn exclusief materialen, en voor elk gebruikt stuk gereedschap kan (en zal) een (kleine) bijdrage gerekend worden, naar Klusjesman Michel's eigen inzicht; bijvoorbeeld omdat deze slijtgevoelig, intensief gebruikt is of men niet kan verwachten dat ik deze in bezit heb (gegarandeerd goedkoper dan huren; alleen al omdat ik niet heen en weer naar een verhuurder hoef.) Materialen uit eigen voorraad hanteer ik eigen prijzen voor. (Vraag hier gerust naar.) Indien de klant wenst dat Klusjesman Michel materialen de namens de klant aanschaft rekent Klusjesman Michel daar 20% extra voor (omdat de volledige verantwoordelijkheid van het product dan ook wettelijk bij Klusjesman Michel ligt tot levering), regelt de klant het zelf; dan kost het de klant niets extra. (Dan is de juistheid, de volledigheid van het product en het transport-risico uiteraard wel voor de klant). Indien u wenst dat bepaalde apparaten of materialen niet gebruikt worden dient u dat in duidelijk schriftelijk overleg te doen. Indien u een maximum-bedrag in gedachte heeft dient u dat van te voren te communiceren. Indien u wilt dat uw eigen apparatuur gebruikt word; dient u dat duidelijk te communiceren. (Klusjesman Michel is niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan het apparaat of verantwoordelijk voor het apparaat.) Achteraf valt er uiteraart niet meer over te onderhandelen.
Tarieven - Indien een klant van te voren wilt weten wat de kosten per uur zijn, en als als de klant er bij het kopje; 'Tarieven Boeking' hier op de website niet zelf uitkomt; is het diens verantwoordelijkheid om daar per geboekte klus verduidelijking naar te vragen. Als Klusjesman Michel langskomt omdat de klant dat vraagt, dan geld dat als een boeking; en worden de tarieven op de site gehanteerd, of in een offerte overeengekomen prijs. Het is uiteraard niet mogelijk ná het uitvoeren van de klus te onderhandelen over de prijs.
Kleine kanttekening: ik reken regelmatig voor een aantal werkzaamheden €15/uur extra onder de noemer: "Specialistisch" "Spec." "Loodgieterswerken", "Elektra" of dergelijke; dit is omdat dat conform het uurloon van die werkzaamheden is, zo betaalt u niet te veel als u me hier niet voor inschakelt, om technische redenen is het helaas niet mogelijk om hier gemakkelijk onderscheid in te maken dus betaald u dit tarief wel gedurende de hele reservering.
Maximum-bedrag/uitgave - Als u een maximum-bedrag voor ogen heeft, of dit nu voor het opmaken van een offerte is, of bij het werken op dagdeel/uur-basis; geef dat dan duidelijk en nadrukkelijk van te voren aan, bijv.: "Ik kan de klus niet laten uitvoeren als het bedrag boven de ...€ uitkomt." - (Ik kan u nu al zeggen dat er over de prijzen niet te onderhandelen valt.) - Het is uiteraard niet mogelijk ná het uitvoeren van de klus te onderhandelen over de prijs. (Zoals m'n destijds autorijinstucteur Ad van der Vlist dan zou hebben gezegd: "Dat is mosterd na de maaltijd." (Beste auto-rij-instructeur in de omgeving; dikke aanrader!))
Als u een bedrijf heeft, of u verhuurt een of meerdere woningen als particulier, en u wilt bepaalde (uur)tarieven uitsluiten, laat dat dan gerust weten. Hou er dan wel rekening mee dat ik dan minder in de gelegenheid ben om te kunnen; minder flexibel naar de klant/huurder kan zijn. Dit is eigenlijk alleen een goede optie als ik de klus snel doorgeschoven krijg en/of het geen urgente klus word.
Prijs-opgave - Als Klusjesman Michel een prijsopgave zonder offerte doet, bijvoorbeeld; u vraagt om een richtprijs op afstand, dan is dat altijd onder voorbehoud van; de volledigheid van de verstrekte informatie van u; de klant, compleetheid en correctheid van een artikel en diens handleiding, en bijzondere omstandigheden, dat gezegd hebbende: De werkzaamheden zijn dan vooralsnog op regie-basis, niet op basis van richtprijs.
Vrijblijvende offerte - Klusjesman Michel maakt geen gratis en/of vrijblijvende offertes; bedrijven en particulieren kiezen voor Klusjesman Michel omdat ze met hem in zee willen omdat ze hem als een passende en betrouwbare partij achten, niet omdat ze denken een voordelige prijs eruit te slepen of om offertes met derden te vergelijken. Bij Klusjesman Michel kunt u het volgende doen om een offerte tebemachtigen: Betaalde schouw (zoals op boeking/tarieven-pagina) en aanvraag offerte; welke een betalingspliucht heeft van 10%, boven op de schouw bij het niet afnemen van de offerte.
Offerte - Indien u een offerte heeft ontvangen dan staat het u vrij om verder te zoeken naar andere partijen; hou er wel rekening mee dat u altijd 10% van de offerte betaald (behalve over de eventuele reeds gemaakte kosten) + de eventuele reeds gemaakte kosten zoals opzicht, parkeerkosten, e.d..
Wanneer u offerte(s) opvraagt bij Klusjesman Michel zijn deze alleen voor u, de bewoner/afnemer/klant bedoeld, t.b.v. het laten uitvoeren van werkzaamheden. Het is niet toegestaan offertes verstrekt door Klusjesman Michel of delen hiervan te delen met andere bedrijven of andere privépersonen, dan direct inwonende, die er geen baat bij (kunnen) hebben om deze informatie te verkrijgen (omdat ze zelf bijvoorbeeld ondernemer zijn in de bouw- en/of utiliteit- branche of overwegen hier in te treden). Of voor andere doeleinden dan het afnemen van producten of diensten van Klusjesman Michel.
Als u offertes, of delen van de offerte deelt van Klusjesman Michel met derden of met andere doeleinden dan het afnemen van producten en/of diensten van Klusjesman Michel dan is dat een vorm van inbreuk. U kunt het immers ook aan Klusjesman Michel vragen en deze informatie op een legitieme manier verkrijgen. Bij het schenden van deze regel kunt u een boete met een minimum van 50% van de offerte tot 250.000€ verwachten, afhankelijk van de geloofwaardigheid/aannemelijkheid van de schuldbetuiging en het vermoede van kwade opzet; in elk geval word de te verwachten door Klusjesman Michel geleden schade in rekening gebracht direct en indirect. Als een door specialist dit moet bepalen zijn de kosten voor de klant; Klusjesman Michel mag de specialist aanwijzen.
Vakantie - Indien Klusjesman Michel aangeeft dat hij doordeweeks in zijn vakantie langskomt, dan kost dat het weekend-tarief (Weekend +€30) bovenop de andere tarieven. Als het dan ook weekend is; telt deze niet dubbel.
Boeking plaatsen - Een geplaatste boeking, zonder offerte, word altijd gereserveerd voor de klant in de vorm van een tijdsvak van 2 tot 8 uur (of meerdere daarvan)
Spreken we (Klant & Klusjesman Michel) een dag af maar doet u, de klant, geen specifieke reservering voor een dagdeel (min.4uur) of 1 klein klusje(min.2u)? Dan reserveert u een dag.
(Uit coulance wil ik het type nog wel eens aanpassen in uw voordeel; maar houdt dan wel alsnog rekening met de minimale afname aan uren van dat tijdsvak.)
Op regiebasis na boeking - Het is aan de klant om van te voren, of op dat moment, te overleggen wat de klant wilt; als Klusjesman Michel doorwerkt, omdat Klusjeman Michel dat logisch acht; valt dat Klusjesman Michel niet te verwijten, het is aan de klant om Klusjesman Michel te stoppen met de werkzaamheden indien de klant budgetgebonden is of dergelijke. Klusjesman Michel komt immers om een klus uit te voeren en af te maken, niet om te stoppen voor het afmaken van de werkzaamheden. (Klusjesman Michel zal nooit iets zeggen om u over te halen om te blijven; hooguit dat ik vragen stel of advies geef. Als u wilt dat Klusjesman Michel gaat, dan gaat hij. De minimumtijd van de boeking word uiteraard wel gehanteerd. Klusjesman Michel moet uiteraard wel redelijkerwijs in de gelegenheid worden gesteld om in te pakken en mijn spullen naar buiten te nemen, deze tijd, de terugrijs en eventuele werkzaamheden die erdoor ontstaan die vallen uiteraard wel onder werktijd.)
Iets annuleren
Bij Klusjesman Michel is er nooit sprake van zoiets als verzetten.
De klant kan een boeking annuleren, dan betaalt de klant voor de geannuleerde boeking, en evt. kan de klant nieuwe boeking plaatsen.
(Vaak overlapt dat; dan betaalt de klant voor de annulering bij de factuur met de gedane arbeid.)
Als de klant de boeking wilt annuleren; dan is het wijs om dat z.s.m. te doen.
(Dan is de kans dat de klant het goedkoopste uit is.)
U kunt een klus altijd meer dan 4 weken van te voren kosteloos annuleren.
Bedenktijd wanneer de klant een urgentere reservering doet:
-
Boeking binnen 1 week (<1w) uitv. binnen 72u - Gratis annuleren binnen 1 uur van de boeking* - U ziet nadrukkelijk van verdere bedenktijd af.
-
Boeking binnen 1 week (<1w) - Gratis annuleren binnen 4 uur van de boeking* - U ziet nadrukkelijk van verdere bedenktijd af.
-
Boeking binnen 2 weken (<2w) - Gratis annuleren binnen 12 uur van de boeking - U ziet nadrukkelijk van verdere bedenktijd af.
-
Boeking binnen 4 weken (<4w) - Gratis annuleren binnen 24 uur van de boeking - U ziet nadrukkelijk van verdere bedenktijd af.
* Tenzij Klusjesman Michel al onderweg is.
Een klant die een klus heeft die wat minder urgent is, krijgt dus meer de tijd om na een boeking,
dan iemand waar Klusjesman Michel tijd voor vrij moet maken en houden op korter termijn.
(Dit is omdat het uiteraard korter van te voren lastiger word om agenda's te machcen)
Als u annuleert met minder dan 4 weken resterend,
en buiten de voorwaarden van een gratis annulering
(zoals hier direct boven beschreven) maakt u sowieso kosten.
De boekingskosten zijn altijd inclusief de cumulatieve kosten per uur; zoals vermeld op de tarievenpagina.
(v.b.: <4w.+€15, <2w.+€30€/u of <1w.+45€/u, Spec. +€15/u, enz.)
De kosten die u maakt zijn de boekings-kosten gedeeld door het aantal dagen resterend tot de boeking.
Tip: Als u het ergens niet mee eens bent; voel u vrij een andere partij te zoeken met algemene voorwaarden die beter bij uw behoefte aansluiten.
Kosten na de annulering:
-
Boeking binnen 1 week (<1w) uitv. binnen 72u - 100% van de boeking
-
Boeking binnen 1 week (<1w) - Er word 14,29% per dag resterend tussen annulering en boeking afgetrokken.
-
Boeking binnen 2 weken (<2w) - Er word 7,14% per dag resterend tussen annulering en boeking afgetrokken.
-
Boeking binnen 4 weken (<4w) - Er word 4,17% per dag resterend tussen annulering en boeking afgetrokken.
-
Boeking langer dan 4 weken, maar geannuleerd met minder dan 4 weken tot boekingsdatum; Er word 4,17% per dag resterend tussen annulering en boeking afgetrokken.
V.b.: de klant boekt 34 dagen van te voren; en annuleert meer dan 20 hele dagen voor de boeking,
dan betaald deze: 16,6% van de boekings-kosten, en 83,4% niet.
Klant boekt 6 dagen van te voren, en annuleert meer dan 4 hele dagen voor de boekingsdata,
dan betaald deze: 57,14% van de boekings-kosten, en 42,8% niet.
Iemand die spoedig annuleert is dus goedkoper uit,
en iemand die ruim van te voren boekt; betaald dus een kleiner bedrag per dag "uitstellen" van een annulering.
Het moment van annuleren telt; het is dus aan te raden om dit via de mail te doen.
Een annulering is onherroepelijk. Wilt u (alsnog) diensten afnemen? Dan geld dat als een nieuwe boeking.
(Dit omdat men anders kan blijven boeken en opzeggen zonder consequenties; denk goed na voordat je een boeking plaatst.)
Bij het annuleren van een getekende offerte komt ten alle tijde het gehele geoffreerde bedrag voor de klant.
Klusjesman Michel kan de klus ten aller tijde annuleren en is de tegenpartij niets verschuldigd, ook niet als dat betekend dat er voor de klant kosten uit voortvloeien; is uw klus hier gevoelig voor? Dan is het in dat geval raadzaam om te kiezen voor een partij die meer medewerkers hebben en 24/7 open zijn.
Bij het annuleren van een product, of een product die aangeschaft is na aanleiding van een boeking; kan het zijn dat deze in rekening word gebracht. Materialen aangeschaft voor de klant/klus zal altijd in rekening gebracht worden bij de klant wanneer niet simpelweg te retourneren is via PostNL. De klant betaalt voor het product plus eventuele opslag, overhead en winstmargekosten.
Betalen - Betalen kan gratis op diverse manieren, indien u anders dan bankoverschrift (Wereldwijd), iDeal>bank (NL), iDeal>Bancontact (BE) & contanten wilt betalen, dient u dit van te voren aan te geven.
Indien u gebruik wilt maken van de betaalterminal op locatie of andere mollie betaalmethodes, dan rekent de provider daar een vast bedrag voor en/of een percentage voor; deze reken ik door naar de klant; bent u het daar niet mee eens; dan wil ik u bij voorbaat vragen daar geeen gebruik van te maken; maar van een van onze gratis betaalmethodes gebruik te maken.
Voor eventuele extra kosten wil ik u doorvewijzen naar:
Mollie: https://www.mollie.com/nl/pricing
Zettle: https://www.zettle.com/nl/prijsstelling
Klant verstrekt product - Voor alle materialen en/of gereedschappen aangeleverd en/of uitgekozen door de klant; nieuw of 2ehands, is de klant verantwoordelijk dat Klusjesman Michel het in elkaar kan zetten, waar Klusjesman Michel wellicht niet altijd de tijd en of ruimte heeft om hier uitgebreid onderzoek naar te doen en of alle facetten te overzien of dat het binnen diens capaciteiten ligt om het te monteren/installeren of dergelijke. Alle meerwerk, extra kosten of het komen te vervallen van de werkzaamheden; komen dan ook voor de rekening van de klant.
Coulance-Korting - Coulance korting is doorgaans, al dan niet altijd; achteraf gegeven, na het voltrekken van de klus, daar vallen dan ook geen rechten aan te behalen. Coulance-Korting vervalt in principe na 2 weken van het verstrekken van de factuur. Klusjesman Michel behoud tot de betaling is voldaan, of er 14 dagen verstreken zijn, het recht om deze korting te herroepen. Indien herroepen; dient u vanaf dat moment ook dat verschil te betalen; dat wat oorspronkelijk de kosten waren. En met deze korting gaat Klusjesman Michel ervan uit dat alles zo; hierna, naar tevredenheid is; indien u dat niet bent, laat dat dan per direct weten en betaal dan ook het volledige bedrag.
Specialist - Ik ben een veredelde doe-het-zelver, met weliswaar met succes afgeronde certificaten op sommige gebieden, en ondanks ik wel vele gespecialiseerde werkzaamheden doe; Klusjesman Michel is géén specialist, ook ben ik niet voor alle klussen geschoold. (Daar is het werk ook te divers voor.) Schade die ontstaat door de afwezigheid door eventuele kennis/specialisatie van Klusjesman Michel (ook als er op de verpakking staat dat je het het product op een plek uit het zicht moet uit proberen; daar is vaak geen tijd of plaats voor), of omdat de klant onkundig was over zijn of haar materiaal/product is daarom ook verwerpelijk. Klusjesman Michel rekent regelmatig wel voor een aantal werkzaamheden €15/uur extra onder de noemer: "Specialistisch" "Spec." "Loodgieterswerken", "Elektra" of dergelijke; dit is omdat dat conform het uurloon van die werkzaamheden is, zo betaalt u niet te veel als u me hier niet voor inschakelt. Om technische redenen is het helaas niet mogelijk om hier onderscheid in te maken, (qua specifieke uren) dus betaald u dit tarief wel gedurende de gehele reservering. (het hoogsste tarief is dus geldend/leidend gedurende de gehele reservering.)
U dient als klant te vragen over de specifieke klus hoe veel ik er van afweet en de overweging te maken of u het door Klusjesman Michel laat uitvoeren.
Gratis (langskomen) - Ik kom in geen enkele situatie gratis langs; zodra u een boeking bij Klusjesman Michel doet; gaat u zeer zeker kosten maken zoals deze zijn aangegeven op de tarieven-pagina. Bij annulering zijn de voorwaarden geldig zoals aangegeven in deze aanvullende verduidelijkte voorwaarden. Ga er van uit dat er geen werkzaamheid is die Klusjesman Michel gratis doet (zoals beschreven), dan kan het alleen maar meevallen. Klusjesman Michel wil wel eens áchteraf coulance geven; en rekent zelden tot nooit voor telefonisch technisch ondersteunend advies.
Schouw - Onder 'Schouw' word verstaan: Schouw, opmeting, opname van de situatie, op locatie adviseren en/of komen kijken of wanneer u bijv. vraagt: "Kun je even komen kijken?", enz. Ik kom nooit gratis.
Urgentie - Ga ervan uit dat Klusjesman Michel doorgaans de komende 2-3 maanden vol zit. (De komende maand zit Klusjesman Michel sowieso helemaal vol.)
Klusjesman Michel rekent altijd kosten voor urgentie als het werk binnenkort (<1w.,<2w.,<4w.) gebeurd; of het nu wel of niet van de klant binnen die tijd hoeft. (Ook als het later mocht of men het goedkoper wenste; het is aan de klant om de tarieven goed door te nemen en aan te geven als er beperkende factor is qua budget.)
Als het binnen 1 week lukt en ik er tijd voor vrij moet en kan maken; valt het onder 'Urgent <1w.' met een meer-prijs van +€45/u,
als het binnen 2 weken moet uitgevoerd kunnen worden; valt het onder: "Urgent <2w." met een meer-prijs van +€30/u,
en als het binnen 4 weken moet uitgevoerd kunnen worden; valt het onder: "Urgent 4w." met een meer-prijs van +€15/u.
Als u de klus boekt binnen deze termijnen word dit tarief toegepast, het is niet zo dat omdat het voor u (toch) geen urgentie (meer) had, dat het tarief niet toegepast word; Klusjesman Michel moet er immers toch tijd voor vrij maken om het binnen dit termijn te doen.
Tip: kijk even verder in uw agenda als u goedkoper wilt uit zijn, en zoals vaker hier op de site/in de algemene voorwaarden benoemd: 'Als u een maximum-tarief/bedrag in gedachten heeft; kaart het aan', 'Als u vragen heeft stel ze', én: 'Het is uiteraard niet mogelijk ná het uitvoeren van de klus te onderhandelen over de prijs'.
De mate van urgentie word bepaald vanaf het moment dat we (Klant & Klusjesman Michel) een datum geprikt en/of bevestigd hebben, niet vanaf de datum van aanvang/aanmelding van de klant of het versturen van data door de klant. U kunt als u snel reactie wilt me bellen op het op de contactformulier aangegeven telefoonnummer.
Klusjesman Michel is in deze niet verantwoordelijk voor de snelheid van reageren op elektronische berichten.
Medewerker – Onder een medewerker word verstaan; iemand die Klusjesman Michel ondersteund in zijn werkzaamheden. (Het gaat hier dus niet over een ander bedrijf die de klant of Klusjesman Michel in samenspraak hebben ingeschakeld voor een specifieke specialisatie.) Wat betaal je voor een meewerkend persoon: hetzelfde tarief als voor Klusjesman Michel, echter hierbij slechts de effectief gewerkte uren. (Voorbeeld: Bij pauze word er niets in rekening gebracht, voor de reistijd van de medewerker word er niets in rekening gebracht, voor tijd die Klusjesman Michel besteed om de medewerker wat uit te leggen en/of te leren word deze tijd van Klusjesman Michel's uren afgetrokken, zo ook die van de medewerker. ) het kan zijn dat een medewerker onaangekondigd aansluit omdat deze kortstondig ruimte heeft kunnen maken/vinden, zo ook kan het zijn dat een medewerker toch op het laaste moment of abrupt niet meer kan. Ook kan er soms op aanvraag een medewerker komen. Een medewerker is immers handig omdat de klus immers sneller voltrokken kan worden.
Klusjesman Michel is nooit verplicht aan de klant om te melden of er een medewerker van de partij is. Wel staat het de klant vrij om bij voorbaat de wensen hierover uit te spreken.
Samenvattend: U betaald slechts de directe uren van de medewerker, en de tijd onderling (tussen medewerker en Klusjesman Michel) word bij beiden van de uren afgetrokken.
Het contactformulier - U vult het contactformulier alleen in als u de aanvrager van de klus bent en bereid bent om indien de tijd daar is de klus ook te betalen, u vult het formulier niet in namens een ander als u niet bereid bent om de uiteindelijke betaling te doen. U kunt uiteraard altijd aangeven dat de betaling via iemand anders geschied, maar als het puntje bij paaltje komt; en diegene betaald niet; zal de betaling bij u, de aanvrager neergelegd worden. Het formulier dient altijd volledig en naar volledige waarheid ingevuld te zijn. Indien er iets in extra werk voor Klusjesman Michel resulteerd; zal dit in logische en verklaarbare kosten naar de klant doorberekend worden.
Schade - Klusjesman Michel zal altijd zijn best doen; maar kan uiteraard niet garanderen dat er nooit iets beschadigd raakt. Om schade te voorkomen dient u alle (waardevolle) spullen naar een ruimte te verplaatsen die niet aangrenzend is aan een ruimte waar geklust word, en dient u elk oppervlak in de klusruimte en de doorloop vanaf de deur (en naar evt. woonkamer voor eten/drinken) dusdanig af te dekken dat er geen schade kan ontstaan. Daarnaast dient u Klusjesman Michel altijd op de hoogte te brengen van eventuele gevaren en risico's.
Indien er schade ontstaat door de klant of derden, of door de instructies hiervan; zijn de kosten hiervan altijd voor de klant.
Meld/communicatie-plicht - De klant dient voor het vertrek van Klusjesman Michel, van de locatie van de klant af, te melden wanneer er iets niet naar zijn of haar zin is. Doorgaans zal Klusjesman Michel de gedane werkzaamheden doornemen voor vertrek, maar dat is niet zijn verantwoordelijkheid. Uiteraard kunt u, de klant, Klusjesman Michel even apart nemen of vragen om wat tijd om de gedane werken door te nemen.
Indien ik u, een medewerker, klant of bewoner vraag om te helpen met iets uit te voeren, te tillen of dergelijke; dan is het aan u of diegene om te bepalen of men daar aan mee wilt doen; schade voortkomende uit deze momentele samenwerking valt onder geen omstandigheid onder Klusjesman Michel's verantwoordelijkeheid. Klusjesman Michel heeft liever dat u nee zegt.
De klant en derden zijn vanaf het eerste contact moment verantwoordelijk voor duidelijke communicatie; alles wat onstaat door de afwezigheid van diens communicatie valt Klusjesman Michel niet te verwijten. Klusjesman michel heeft liever dat men te veel communiceert dan te weinig.
Schade die uit een ven de bovenstaande punten ontstaat kan vaak in overleg opgelost worden door Klusjesman Michel, de kosten hiervoor worden doorgerekend naar de klant; het is aan dezen om te onderzoeken of dat eventueel gedekt word door een verzekeraar.
Boren - Met boren is het lastig om altijd de juiste voorkennis te verzamelen; u heeft waarschijnlijk geen plattegrond hoe de leidingen door de muur lopen en een detector levert te vaak onbetrouwbare resultaten op; aangezien het uw huis is laat Klusjesman Michel de eind- verantwoordelijkheid bij u; de bewoner en/of klant. Schade die hieruit ontstaat kan vaak in overleg opgelost worden door Klusjesman Michel, de kosten hiervoor worden doorgerekend naar de klant; het is aan dezen om te onderzoeken of dat eventueel gedekt word door een verzekeraar.
Achter/Onder materialen - Hier geld uiteraard hetzelfde voor als met boren; ik kan niet zien wat ergens achter onder zit, ik kan proberen te schouwen met een boroscoop waar mogelijk, maar dan nog blijft het lastig.
(Lokale) Regelementen – Klusjesman Michel kan niet van alle lokale (/gemeentelijke) reglementen op de hoogte zijn, ook niet in zijn eigen stad; is hij niet op de hoogte van elke wijziging in verordening voor elke (stuk straat) in Dordrecht e.o., de klant huurt Klusjesman Michel (op afstand) in en dient deze volledig te verwittigen over alle lokale regels en de regels die hij op de route kan tegenkomen. Alle kosten die voortkomen uit het niet (tijdig) doorgeven van deze (lokale) reglementen/verordeningen komen voor de klant. Als Klusjesman Michel ergens niet mag komen (bijvoorbeeld in een stadscentrum) dan dient de klant dit aan te geven en/of te regelen. Als er iets moet geregeld worden, bijvoorbeeld toestemming aan de gemeente, is dit de verantwoordelijkheid van de klant. (Denk aan bijvoorbeeld: Overlast, parkeren, milieu-zone's, autoluwe zone's enz.) Als u wilt dat Klusjesman Michel laat in de avond bij u klust (bijvoorbeeld; omdat u anders geen water heeft) zorg dan dat u uw buren goed inlicht en goed overlegt met ze, begrip vraagt en/of beroep doet op hun redelijkheid.
Klusjesman Michel is niet aansprakelijk voor boetes omtrent lokale reglementen, parkeren of dergelijke; Klusjesman Michel moet ongehinderd zijn werk kunnen doen en hoofdzakelijk daar op kunnen focussen.
Beeldrecht - En camera's in huis; indien u beeldmateriaal van mij, Klusjesman Michel heeft; dient u eerst schriftelijk toestemming te vragen alvorens u deze beelden met derden kunt delen. (of laten inzien) Met het inhuren van Klusjesman Michel geeft u nadrukkelijk toestemming om de locatie en diens omgeving van de verrichte werkzaamheden te fotograferen en filmen én geeft u nadrukkelijke toestemming dat Klusjesman Michel deze op social media mag delen. (Uiteraard deelt Klusjesman Michel niet graag privacygevoelige dingen van u; gelieve dit van te voren door te nemen.)